Maó, 09 agost 2022. – A l’àmbit de la modernització de les infraestructures de Menorca que defensa VOX, no podia faltar l’actual model de carreteres de l’Illa perquè resulta evident s’ha quedat completament obsolet.
Si analitzem la xarxa viària insular, observarem que disposem d’una carretera general que travessa l’illa d’un extrem a l’altre per la part central del territori, com si fos l’espina dorsal d’un peix, més un entramat de carreteres secundàries que uneixen aquesta via principal amb els municipis i les zones de costa (urbanitzacions i platges), les quals es podrien comparar amb les espines. El coordinador de VOX Menorca, Antoni Camps, ha assegurat que “dit model de xarxa viària provoca la saturació de la carretera general, perquè si desitges desplaçar-te per les zones de costa no tens més remei que passar sempre per la principal artèria de comunicació de Menorca , provocant una saturació més que evident a causa de l’increment del trànsit en els últims anys i, a més, pel greu error de no haver apostat fermament pel seu desdoblament”.
En conseqüència, VOX Menorca aposta pel desdoblament de la carretera general, així com també per la construcció de més carreteres que permetin unir entre si les principals urbanitzacions de l’illa. Mitjançant aquesta iniciativa s’aconseguiria descongestionar la carretera general i oferir una fluïdesa més gran del trànsit en general, de manera que augmentaria la seguretat de la circulació a tota l’illa”.
És important tenir en compte que aquesta proposta de reforma de la xarxa viària permetria reduir la durada dels trajectes així com també disminuiria el consum de combustible, un detall no menys important avui dia quan tenim el preu dels carburants més car que mai .
VOX Menorca té molt clar que el més important de les carreteres hauria de ser la seguretat, molt per sobre de la seva estètica que és el que prioritza de manera absurda i incomprensible l’equip de govern tripartit del Consell Insular de Menorca.