A Menorca hi ha un projecte per duplicar la zona de mar destinada a duplicar el port esportiu d’Addaia. Però també hi ha la previsió de construir marines seques, que som com nínxols de barques, a Cala Molí, as Mercadal i a Cala en Busquets, a Ciutadella. Igual que està previst omplir de barques la zona de Cala Figuera, a Maó, segons ha informat aquest cap de setmana el GOB.
També, segons els ecologistes, es preveu ampliar aparcaments o rampes, perquè més barques es puguin fer a la mar, a la Colàrsega de Ciutadella, a l’entrada de Fornells, as Grau, a Cala Teulera de Maó, a Sant Tomàs…
El GOB assegura en el seu comunicat de premsa que: “tenim una illa cada vegada més saturada de barques durant la temporada, tenim un estudi de capacitat de càrrega espaial que marca un límit, tenim unes dades oficials que mostren que fa anys que estem superant aquest límit, però continuam mantenint la expectativa d’un munt d’intervencions sobre el territori destinades a augmentar el nombre de barques. Si fem les coses així, no ens ha d’estranyar que tinguem massificació, que Menorca perdi la imatge d’illa ben conservada o que les praderies de posidònia es vagin degradant en tost de recuperar-se.”
Aquest va ser un dels missatges concrets del Manifest que es va llegir ahir diumenge, dia 25 de setembre, a la primera caminada de la campanya “La Menorca In-SOS-tenible”, que s’anirà duent a terme al llarg d’aquesta tardor i hivern.
Malgrat la forta tempesta que va fer tot el vespre anterior, i que la carretera per anar a l’Arenal d’en Castell estava tallada des de ponent fins Alaior, encara hi va haver un bon grup de gent amb coratge, d’unes 150 persones, que va participar d’aquesta primera caminada, on no hi van faltar algunes disfresses i moltes ganes de canviar la dinàmica de massificació que està vivint Menorca en els darrers temps.