La ITB de Berlín ha servit per a confirmar que la majoria de companyies aèries que connecten Menorca amb Alemanya han avançat l’inici de les seves operatives, la qual cosa reforça l’estratègia de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FTTM) de redistribuir els fluxos turístics per a aconseguir un major equilibri en l’arribada de visitants a l’illa.
En concret, l’aerolínia Lufthansa, que opera la ruta amb Munic, avança un mes la seva operativa, que començarà enguany l’1 d’abril en lloc del 7 de maig, quan va iniciar la ruta en 2022. El mateix succeeix amb la ruta d’Eurowings amb Colònia, que s’avança al 30 d’abril o la nova ruta d’Eurowings Discover amb Frankfurt que començarà a operar el 28 d’abril. També TUI avança lleugerament l’inici de la connexió amb Düsseldorf, Stuttgart i Munic. D’aquesta manera, encara que enguany s’ha perdut la connexió amb Hamburg, s’ha incrementat la connectivitat amb les ciutats alemanyes de Colònia (un 39%), Munic (11%) i Frankfurt (6%).
Aquestes xifres es corresponen amb les dades positives que manegen les aerolínies, turoperadors i les Oficines Espanyoles de Turisme d’Alemanya (OET). En les reunions mantingudes aquests dies es desprèn “una predisposició absoluta per a treballar de manera conjunta tenint en compte la demanda detectada per part del mercat alemany per viatjar a l’illa”, tal com ha explicat la presidenta del Consell Insular de Menorca i de la Fundació, Susana Mora, abans de valorar de manera molt positiva la participació de Menorca en la fira alemanya.
Ja amb la mirada posada a partir del pròxim any 2024, la Fundació continuarà treballant per a incrementar la connectivitat amb Alemanya a través de diferents línies de comàrqueting amb aerolínies i turoperadors, de la mateixa manera que es duran a terme accions promocionals i de comunicació en col·laboració amb les OET alemanyes i, en aquest sentit, s’està plantejant una reunió de treball que tindrà lloc a Menorca a final de la temporada en la qual participarà el sector menorquí i els turoperadors i agències de viatges germàniques.
La directora insular de Promoció Turística, Laura Ruiz, ha mantingut reunions aquests dies amb representants de les aerolínies Condor, Eurowings, TUIfly Lufthansa, FTI, All Tours, Eurowings Discover i Olimar i els turoperadors Fit Touristik, Der Touristik, Schauinsland i fins i tot amb membres de la RTK, l’associació d’agències de viatges amb més de 5.300 socis només a Alemanya.
Aquestes trobades han servit per a constatar l’interès, tant de les aerolínies com dels turoperadors, en les línies de comàrqueting propostes per la FFTM i en la recuperació del mercat alemany, especialment d’aquells viatgers respectuosos amb el medi ambient i interessats en les activitats relacionades amb el turisme actiu que aposten per viatjar en els mesos d’abril, maig, setembre i octubre.
“El mercat alemany valora especialment els destins que cuiden el seu entorn natural i nosaltres fa molt temps que estem treballant per a convertir-nos en un referent en matèria de sostenibilitat”, ha dit la presidenta Susana Mora, qui ha remarcat que precisament la participació en la fira en la capital alemanya “ens ha ajudat a consolidar el missatge que som una illa amb una àmplia varietat d’experiències turístiques que es poden gaudir els 365 dies d’any”
En aquest punt, ha destacat que “en aquest moment la finalitat és afermar l’aposta per aquesta mena de mercats que afavoreixen la redistribució de fluxos turístics i la diferenciació del nostre producte i, en aquesta línia, Alemanya és un país considerat estratègic per a aconseguir aquest objectiu”, ha dit.
Finalment, les OET de Frankfurt, Berlín i Munic han mostrat el seu suport a l’estratègia de la Fundació de treballar en la recuperació del mercat alemany a partir de 2024. De fet, enguany tenen programades activitats com un farm trip organitzat per l’OET de Munic al costat del turoperador Schemetterling, que traslladarà a l’illa a uns 20 agent de viatges, i un altre organitzat de manera conjunta amb el turoperador Olimar Viatges, en el qual també està prevista l’arribada de prop de 20 agents de viatges. Totes dues actuacions tindran lloc el mes vinent de maig.
Així mateix, l’OET de Munic ha preparat un viatge de premsa i agents de viatges relacionat especialment amb la sostenibilitat, així com un altre workshop organitzat a l’octubre per l’OET de Berlín. També el pròxim dia 16 se celebrarà a Munic un acte organitzat per l’Oficina Espanyola de Turisme, durant el qual Carme Bosch, de la finca s’Ullestrar de Ciutadella representarà a Menorca i explicarà la seva experiència i el seu projecte vital en el predi familiar enfront de periodistes i turoperadors alemanys..