Agenda del Consell de Menorca a FITUR 2019

23 de gener
12.30 h. Presentació del Pla de Desenvolupament Turístic i del Sistema d’Indicadors Turístics de Menorca. Estand de les Illes Balears.
17.00 h. Lliurament del segell que acredita a Menorca com a destinació Starlight. Estand de les Illes Balears.
24 de gener
12.00 h. Presentació de les Illes Balears com a destinació sostenible. La FFTM presenta el projecte “Menorca, una destinació única per a l’esport”. Estand de les Illes Balears.
13.00 h. Acte de Baleària: presentació del primer fast ferry del món propulsat per motors de GNL. La consellera Maite Salord hi assistirà. Estand de Baleària.
25 de gener
11.00 h. Presentació de l’acord entre Trasmediterranea i Unisport Consulting, empresa organitzadora de la cursa 5/10 Milles Ciutat de Maó. Hi assistirà la directora de la FFTM, Irene Moya.

Agenda de reunions

Al marge de l’agenda institucional, la FFTM mantindrà reunions amb responsables d’oficines espanyoles de turisme a l’exterior, companyies aèries, touroperadors i agències de viatge, entre d’altres interlocutors, amb la intenció d’establir acords de col·laboració que siguin beneficiosos per a la comercialització de Menorca en els principals mercats emissors.

Aquests contactes, que es mantenen al llarg de tot l’any, serviran també per prendre nota de l’evolució del comportament dels diferents mercats emissors en un any que planteja grans incògnites, com ara l’impacte que la incertesa del Brexit podrà tenir sobre les reserves britàniques o els efectes que la vitalitat de les destinacions mediterrànies competidores podran tenir sobre la demanda dels grans mercats tradicionals.

En aquest context de fluctuacions i incertesa, la FFTM planteja la diversificació i l’especialització com dues màximes de la seva estratègia promocional. Fruit d’aquesta feina, en els darrers anys ha crescut el pes de turistes procedents de països de l’Europa central, mercats interessants per a l’economia local pel seu potencial desestacionalitzador i la seva capacitat de despesa.

Maite Salord Ripoll Vicepresidenta primera i consellera de Promoció Turística, ha manifestat que “Tenim molt clar que si volem fer de Menorca una destinació més competitiva hem d’apostar per fer una promoció diferenciada i especialitzada que aporti visibilitat a la nostra illa i que mobilitzi una demanda de qualitat. És la nostra responsabilitat fer una gestió eficaç i eficient dels recursos públics per afavorir, amb polítiques compromeses, el desen- volupament econòmic i social de Menorca”.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.