El PP Maó ha valorat el pacte anunciat ahir entre PSOE i Ara Maó per aprovar els pressupostos de l’Ajuntament del 2024.
Mateu Aínsa, portaveu del PP al consistori, ha posat de manifest que “Hector Pons ha preferit acceptar els xantatges d’Ara Maó, que li demanava que no pactés amb el PP a canvi del seu vot, a arribar a un acord amb nosaltres, l’altre principal partit del consistori”.
Per Aínsa, només és una mostra més de l’extremisme d’Ara Maó, “nosaltres, des del primer moment, ens vam posar a disposició de l’alcalde per pactar assumptes importants. Hem mantingut diferents reunions per arribar a un acord. Però per a ell ha estat molt més fàcil pactar amb Ara Maó, que no li ha demanat absolutament res que ja no estigués planificat. Excloure un 35.8% dels maonesos pel seu sectarisme és un despropòsit”.
El portaveu ha afegit que “el pacte a què han arribat és totalment lícit, com no pot ser d’una altra manera. Però creiem que per a Ara Maó el més important és la cadira i no els ciutadans, ja que no han demanat cap inversió nova. Sorprèn que després de 6 mesos de clares desavinences amb el PSOE, i d’abstenir-se de la taxa d’escombraries que ells mateixos van iniciar, ara votin a favor a canvi de res. És una clara oferta de mínims encoberta per entrar a formar part de l’equip de govern properament”.
El PP Maó ha detallat els diferents punts que van tractar amb el PSOE per poder arribar a un pacte amb ells i aprovar-ne els pressupostos. El Partit Popular demanava la creació d’un aparcament en altura a Es Freginal i fer un tomb a l’ús del parc. També van plantejar la necessitat d’un nou pavelló per a la Salle Maó, o l’ampliació de l’estadi Maó. Així mateix, també van proposar projectes relacionats amb el cicle de l’aigua, la parcel·la de Catisa o projectes com l’Esplanada, la plaça Constitució, la barriada de ses Tanques del Carme, tots molt necessaris.
En aquest sentit, Aínsa ha retret l’ús partidista del servei de comunicació de l’Ajuntament de Maó per anunciar el pacte de PSOE i Ara Maó “ens sembla vergonyós que l’Ajuntament hagi emès una nota de premsa per anunciar un pacte entre dos partits polítics. Usar un servei públic, pagat amb els diners de tots per a fins partidistes, no és el correcte”.
El PP Maó ha volgut fer balanç també de la tasca que han exercit els primers sis mesos de legislatura, en què creuen que “hem jugat un paper fonamental”. Per exemple, ha destacat la baixada de l’IBI gràcies al PP, o aconseguir reduir la taxa d’escombraries que proposava l’equip de govern a la meitat, o desencallar el projecte de conservatori, que estava paralitzat per l’obsessió de PSOE i Ara Maó de construir-lo a la Sala Augusta.
“Ara Hector Pons es vol posar la medalla del Conservatori, però és important recordar que fins fa poc ell seguia insistint a tornar a licitar la Sala Augusta. Va ser la conselleria qui li va dir que no es tornaria a licitar, i que oferissin una nova parcel·la per poder donar resposta a totes les demandes de la comunitat educativa. Ha estat gràcies al PP que s’ha desembussat el projecte”, ha subratllat Aínsa.
Finalment, el portaveu ha anunciat que estan acabant d´estudiar el pressupost presentat per l´Ajuntament “l’equip de govern ens va passar ahir tota la documentació i ho estem analitzant, però el que podem avançar ja és que el nostre vot no serà positiu”.