La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) ha retornat aquest 2024 als Països Baixos. La FFTM ha participat aquests dies en la reconeguda fira de Vakantiebeurs amb l’objectiu de captar el visitant neerlandès en l’esdeveniment celebrat a la localitat d’Utrecht. L’objectiu de la Fundació en aquesta cita ha estat, d’una banda, reunir-se amb professionals i proveïdors de viatges per explicar i conèixer les tendències, i, d’altra banda, participar durant quatre dies en la fira que ha comptat amb més de 70.000 visitants.
Per a aquesta acció promocional, la Fundació ha disposat d’un mostrador propi de Menorca amb la col·laboració de Turespaña, i ha apostat per promocionar-se com a destinació de turisme actiu, cultural i gastronòmic, aprofitant que en la zona d’Utrecht aquesta fira desperta molt d’interès i el feedback amb els visitants és molt positiu. Un dels aspectes que ha generat més interès entre els visitants de la fira ha estat el Camí de Cavalls i les seves possibilitats de recorre’l per lliure. La fira ha coincidit amb la recent emissió en un canal de televisió del país d’un reportatge sobre la històrica ruta que dona la volta a l’illa.
Menorca aposta de nou pel mercat neerlandès, ja que ha retornat a una cita en la qual no participava des del 2020, amb l’objectiu de despertar l’interès als Països Baixos. Per això, el 10 de gener, el personal de la Fundació es va reunir amb professionals del sector dels viatges i va atendre al públic en general els dies 11, 12, 13 i 14 de gener. La valoració per part del personal de la Fundació que s’ha desplaçat ha estat molt positiva, destacant el creixent interès per Menorca com a destinació totalment diferent a les veïnes Eivissa i Mallorca.
L’estratègia de la Fundació Foment del Turisme de Menorca està vinculada al darrer vídeo promocional, ‘Menorca Forever’, que també serà un dels pilars de la promoció de l’illa en la important cita de FITUR a Madrid, del 24 al 28 de gener.