L’Ajuntament presenta el Projecte de recollida d’aigües pluvials del Polígon Industrial de Ciutadella i l’ampliació del Sector B9 La nova conducció d'aigües pluvials recollirà les aigües del polígon industrial de Ciutadella i de la futura ampliació del sector B9.

Aquesta setmana, a l’Ajuntament de Ciutadella, s’ha presentat el Projecte bàsic de recollida d’aigües pluvials del POICI i la futura ampliació del B9. Aquest projecte té com a objectiu la implementació d’una nova conducció d’aigües pluvials que recollirà l’aigua del Polígon Industrial de Ciutadella i de la futura ampliació del sector B9.

El recorregut de la nova conducció començarà al carrer Fusters, davant del futur sector B9, i es prolongarà pel carrer dels Ferrers fins a la rotonda a la Me-1. Continuarà pel Camí Vell de Maó, travessarà diverses finques rústiques, el camí de Sant Jordi i l’avinguda Palma de Mallorca, fins a vessar a la cuneta existent a la rotonda de la Ronda Sud, pròxima a l’Observatori i al Canal Salat.

Actualment, les aigües pluvials del polígon industrial es vessen en una bassa d’infiltració situada darrere del camp de futbol mitjançant una conducció de formigó de 1.260 mm, i a través d’una altra conducció de 1.200 mm que transcorre pel carrer dels Ferrers fins a connectar amb una tercera al carrer dels Industrials, i vessa a diverses parcel·les a l’avinguda de Ciutat de Palma de Mallorca.

L’octubre de 2012 es va redactar un projecte d’urbanització del sector B9, per a resoldre la recollida d’aigües pluvials mitjançant la connexió a la xarxa existent del Polígon Industrial a l’encreuament entre el carrer dels Pagesos i el carrer dels Comerciants i Botiguers, i mitjançant la creació de basses de regulació i infiltració a l’altura del carrer dels Fusters. El dimensionament d’aquesta instal·lació es va basar en càlculs de conques hidrològiques per a un període de retorn de 10 anys, amb un cabal total de 8,60 m³/s.

El nou projecte defineix les actuacions necessàries per a la recollida d’aigües pluvials de l’actual polígon industrial i la futura ampliació del sector B9, per a traslladar les aigües fins al punt de vessament al torrent més proper.

Solució adoptada
La solució proposada inclou la instal·lació d’una canalització soterrada per al transport de les aigües pluvials per gravetat. La primera fase de la instal·lació comptarà amb marcs de formigó armat de 2,00 m x 2,00m, des de la connexió amb el sector B9 fins a l’encreuament del carrer Fusters amb el carrer dels Ferrers. Aquest tram absorbirà tant les aigües del sector B9 com les de les conduccions existents al carrer Fusters.

El segon tram, des de l’encreuament del carrer Fusters amb el carrer Ferrers, es realitzarà també amb marcs de formigó armat de 2,50 m x 2,00 m, per discórrer pel carrer dels Ferrers i travessar el carrer dels Industrials i la Me-1, fins arribar al Camí Vell de Maó. Després continuarà per una finca rústica, travessarà el camí de Sant Jordi i l’avinguda Palma de Mallorca, fins a la seva connexió final amb el canal que connecta amb el Canal Salat.

El projecte preveu la instal·lació de pous de registre amb arquetes de fosa per a trànsit pesat D400. L’execució de les obres s’estima en onze mesos, amb un pressupost de 13.092.926,49 euros.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.