Nou Reglament Municipal sobre el Voluntariat de Protecció Civil a Ciutadella Aquest reglament s’ajusta al marc autonòmic vigent i ja ha estat enviat a la Direcció General d'Emergències de les Illes Balears per a la seva validació i posterior aprovació pel Ple de l'Ajuntament.

L’Ajuntament de Ciutadella anuncia l’aprovació d’un nou reglament municipal per a l’Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil, adaptant-se així al Decret 32/2019, de 10 de maig, del Reglament del personal voluntari de Protecció Civil de les Illes Balears. Aquest nou reglament, redactat per ajustar-se al marc autonòmic vigent, ja ha estat enviat a la Direcció General d’Emergències de les Illes Balears per a la seva validació i posterior aprovació pel Ple de l’Ajuntament.

La creació de l’Agrupació de Protecció Civil de Ciutadella va ser aprovada en el Ple ordinari de l’1 de juliol de 2003. Des de llavors, la tasca dels voluntaris ha estat fonamental en la prevenció i intervenció en situacions de risc col·lectiu, catàstrofes o calamitats públiques. Els voluntaris de Protecció Civil col·laboren regularment amb els serveis públics, actuant de manera desinteressada, altruista i solidària, tant en la fase de prevenció com d’intervenció.

L’article 25 i 26 de la Llei 7/1985, reguladora de les Bases de Règim Local, estipula la competència de protecció civil com a pròpia dels municipis, sent un servei inherent que s’ha de promocionar i impulsar. En aquest sentit, l’Ajuntament de Ciutadella ha vist necessari actualitzar el reglament per adaptar-lo a les normatives autonòmiques vigents i a les casuístiques recents, com l’aprovació del Pla d’Emergències Municipal, al qual s’ha destinat una partida pressupostària per a la seva implantació.

A més, s’han incrementat les partides pressupostàries destinades a protecció civil per impulsar i potenciar l’Agrupació de Voluntaris.

L’Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil de Ciutadella ha vist un increment significatiu en el nombre de membres, passant de 6 a 12 voluntaris en comparació amb l’any 2022. El coordinador de l’Agrupació, Joaquín Salvador, valora molt positivament aquest creixement, ja que permetrà oferir una major col·laboració en les actuacions destinades a garantir la seguretat ciutadana. Per facilitar la inscripció i la resolució de dubtes, s’ha habilitat el correu electrònic agrupaciopc@ajciutadella.org.

Els voluntaris han col·laborat en el control de trànsit i seguretat en esdeveniments que requereixen el tancament i control d’accés, el desbrossament de camins i parcel·les per al control d’incendis, entre d’altres actuacions necessàries o d’emergències. Així, durant els darrers dotze mesos, Protecció Civil ha participat en diversos esdeveniments com l’Epic360, la Trail Camí de Cavalls, la Caminata Canina, esdeveniments del 9 de Juliol, la Ruta dels Fars, i en tots els partits del Club Voleibol Ciutadella, tant de Lliga com d’Eurolliga. També van col·laborar en la Cavalcada de Reis, el Carnaval, Sant Joan, i van realitzar treballs de desforestació i neteja d’accessos a la Vall, Macarella, Cala en Turqueta i Son Saura.

Per donar a conèixer millor les funcions dels voluntaris, s’ha realitzat una visita al CEIP Margalida Florit, on els alumnes han pogut conèixer l’equipament, vehicles i eines de l’Agrupació de Protecció Civil i gaudir d’activitats lúdiques.

L’Ajuntament de Ciutadella agraeix l’esforç i la dedicació de tots els voluntaris, i reafirma el seu compromís amb la seguretat i el benestar de la comunitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.