El Consorci advertirà a FCC sobre el compliment defectuós de la prestació del contracte pel buidatge incorrecte de contenidors durant el servei de recollida

El Consorci de Residus i Energia de Menorca ha rebut confirmació per part de FCC, empresa prestadora del servei de recollida de residus al municipi de Maó, conforme les imatges publicades a través de diversos canals de difusió i comunicació es corresponen amb una mala praxis quant al buidatge de contenidors.

Corroborada la informació, el CREM ha determinat, segons l’establert als plecs de prescripcions tècniques i clàusules administratives del contracte, que aquests fets constitueixen un compliment defectuós de la prestació contractada, concretament un incompliment quant al correcte buidatge dels elements de contenció. Per aquest motiu, el CREM advertirà l’empresa FCC sobre aquest fet.

Per part seva, l’empresa FCC ha comunicat al CREM que aplicarà les mesures correctores i disciplinàries oportunes contemplades en el seu règim intern per garantir el correcte funcionament del servei de recollida i prendre mesures perquè aquesta situació no torni a succeir.

Segons s’especifica en els plecs del contracte del servei de recollida de residus signat amb FCC, l’empresa adjudicatària ha de garantir, en relació amb els operaris i conductors del servei, que “hauran de ser persones responsables, amb sentit de l’organització i convençudes de la importància de la feina en la qual participen. La seva predisposició és fonamental, ja que hauran de dur a terme una funció essencial a nivell de control de la qualitat dels residus aportats”. El document especifica també que els operaris han de tenir la formació i aptituds físiques necessàries, han de comunicar fets o situacions contràries al bon estat de la recollida de residus, han de prestar un tracte adequat als usuaris del servei i abordar amb responsabilitat qualsevol situació que esdevingui durant el servei.

Des del Consorci de Residus i Energia de Menorca es vol tornar a remarcar l’absolut convenciment que aquesta incidència ha estat un fet puntual, que els professionals que formen part de l’empresa FCC compleixen amb tots els requisits abans mencionats, i que el servei de recollida es duu a terme amb professionalitat, de forma correcta i d’acord amb la normativa. El servei de recollida porta a porta ha permès superar amb escreix els objectius de separació marcats per la legislació europea, superant en tot moment el 70% de separació, fet que avala el bon funcionament del sistema i la implicació dels operaris i de la ciutadana amb el reciclatge i separació dels nostres residus.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.