És irònic, perquè el departament que dirigeix Ramón Verdú al Consell contradiu la versió que ell mateix va argumentar en el Ple de juliol de l’Ajuntament des Migjorn. Verdú va assegurar que aquella ubicació sí que era urbana, no interurbana. I ho va justificar dient que quedava dins el límit de la senyal de tràfic que indica l’entrada al poble, un argument que en aquell moment ens va semblar molt fluix i que ara el Consell desmunta.
A més, Verdú es va mostrar molt erràtic en aquell plenari. Va donar tres versions diferents sobre en quin estat es trobava el conflicte competencial amb la DGT: primer va dir que ja estava solucionat, després va dir que estava en un limbo legal i, per acabar, va afirmar que si era necessari anirien als jutjats.
Entre les versions contradictòries de l’equip de govern de Migjorn i els arguments legals de la DGT i la institució insular, des del PSOE Migjorn trobam molt més fiables les segones. Més encara si tenim en compte que l’Ajuntament va retirar el radar en qüestió cinc dies després de rebre el requeriment de la DGT. Cal recordar que, segons la Llei 39/2015, les multes detectades pel radar de la sortida cap a Sant Tomàs serien nul·les perquè haurien estat notificades per una administració no competent.
Des del PSOE Migjorn hem reclamat reiteradament, sense èxit, explicacions a la batlessa Antònia Camps, que sembla que no vol fer front a la realitat. Arribats a aquest punt, demanam a Camps que torni els diners a tots els ciutadans i empreses que han pagat unes multes que ella no podia posar. Que el propi Consell hagi desmentit la versió del Sr. Verdú significa que menteix en sessió plenària i, per tant, no hauria de continuar com a portaveu de l’equip de govern des Migjorn.
Finalment, tornam a insistir en la necessitat de rescindir el contracte amb l’empresa Alumbrados Viarios SA, que es queda el 59% dels ingressos de les multes. Si les multes són nul·les, aquesta empresa ja s’hauria quedat amb molts diners que els ciutadans no tindrien que haver pagat.