Els Estats Units, Itàlia, Alemanya i Mèxic coneixen Menorca en primera persona La Fundació Foment del Turisme acull sis accions amb periodistes, agents de viatge i influencers per promocionar l'Illa fora de temporada

L’Illa ha acollit entre setembre i octubre sis accions de promoció directa a través de participants arribats dels Estats Units, Itàlia, Alemanya i Mèxic, a més del mercat nacional. La Fundació Foment del Turisme de Menorca ha dut a terme tres ‘press trips’, dos ‘fam trips’ i un ‘influ trip’ que han servit per donar a conèixer l’Illa fora de la temporada alta en diferents mercats i amb l’objectiu de desestacionalitzar.

Del 18 al 23 de setembre va tenir lloc un viatge amb quatre periodistes seleccionats per les Oficines Espanyoles de Turisme de Los Angeles i de Nova York amb l’objectiu de donar a conèixer l’Illa. Aquest viatge, en el qual els periodistes van poder conèixer en primera persona alguns dels encants de l’Illa, s’afegeix a les campanyes i la presència en les Jornades Directes de Comercialització de l’Oferta Turística Espanyola, organitzades per Turespaña i en les quals va participar la Fundació, que s’han realitzat el 2024 en el mercat nord-americà.

L’Oficina Espanyola de Turisme de Milà va desplaçar sis agents de viatges especialitzats en experiències d’alt poder adquisitiu per viure ‘in situ’ del 23 al 27 de setembre algunes de les recomanacions que estan fent als seus clients. El mercat italià sol apostar per la temporada alta cercant sol i platja, per la qual cosa des de la FFTM s’està treballant per despertar l’interès i generar demanda en altres èpoques de l’any.

L’octubre va començar amb un ‘fam trip’ des dels Estats Units amb diferents agents de viatges i representants del sector MICE (Turisme de reunions, incentius, congressos i exposicions) que van visitar l’Illa del 2 al 7 d’octubre, en una acció conjunta amb Mice Partners Mallorca. En aquesta acció van visitar allotjaments de diferents categories, restaurants i recintes, i van conèixer algunes pinzellades de la Menorca Cultural i Natural, tornant al seu país sorpresos i convençuts del potencial de l’Illa en el mercat nord-americà.

Una altra acció que s’ha dut a terme ha estat protagonitzada per Baleària, del 3 al 6 d’octubre, per reforçar les rutes que uneixen Barcelona i Menorca a partir de la participació de diferents influencers nacionals. La naviliera, amb la col·laboració de la FFTM, ha buscat la promoció de l’Illa en temporada baixa promocionant la gastronomia, la cultura i el valor paisatgístic menorquí fora de la temporada alta.

La reconeguda periodista alemanya, Renate Scheiper, va protagonitzar un altre d’aquests viatges per donar a conèixer la Menorca Talaiòtica a Alemanya. Scheiper va estar a l’Illa del 4 al 10 d’octubre amb la missió de transmetre la importància del nomenament de l’Illa com a Patrimoni Mundial de la UNESCO i el valor de visitar-la en temporada baixa.

L’Oficina Espanyola de Turisme de Mèxic va liderar la darrera d’aquestes iniciatives a l’octubre amb un viatge d’un periodista mexicà el passat dia 15. El periodista va visitar l’Illa aprofitant una escala del creuer CrystalCruises per transmetre el recorregut que pot fer un creuerista per conèixer l’essència de Menorca en poques hores. Aquest contingut es publicarà a la prestigiosa revista ‘Food and Travel’.

Aquests viatges immersius suposen una forma diferent de promoció que complementa les accions i mesures que es realitzen al llarg de l’any des de la Fundació Foment del Turisme de Menorca. Aquestes iniciatives són fonamentals perquè els periodistes, els agents de viatges i els influencers visquin Menorca en primera persona i es converteixin així en experts prescriptors.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.