Quan Menorca descansa de l’onada de visitants, és quan realment comença la temporada turística. I ho fa amb els diferents contactes, negociacions i plans que tant les institucions públiques com diferents empreses i entitats mantenen des d’aquest mes fins a l’abril.
Des de la Fundació Foment del Turisme, encarregada de la promoció turística de l’illa, tenen clar que la feina d’ara és clau per aconseguir una temporada en condicions. Així, na Begoña Mercadal, directora insular de Promoció Turística, ens explica aquesta setmana a EL IRIS que estan fent el possible per desenrocar connexions. La roda, com l’anomena ella mateixa, comença per tenir vols més prest. Els hotels, així, obren més prest. I el mateix passa amb l’oferta complementària. Per part seva, assegura, s’obren tots els monuments dependents de la Fundació just arriben els primers turistes, a principi de març o fins i tot abans.
Tanmateix, aconseguir connexions no vol dir assegurar una temporada d’èxit. Ho hem vist aquest estiu de 2024, quan el turisme nacional ha baixat de manera considerable. I, amb ell, un tipus de client que deixava més doblers a l’illa. Podem mirar el turisme des de la perspectiva romàntica de voler mostrar el que som. Però, en el fons, és un negoci i el que ens dona de menjar, pel que la balança fiscal de final d’any és el que pesa.
De cara a la temporada de 2025, Mercadal apunta a un clar avanç de connexions pel mes d’abril des de bona part d’Europa. Però, la clau, també apunta, és millorar la connectivitat amb la península. Especialment amb el sud. Caldrà veure si aquestes connexions es tradueixen només amb un augment de visitants, o si també fan augmentar la riquesa de les nostres empreses.