El Setmanari El Iris del 8 d’octubre de 1949 parlava a la portada dels 50 anys dels salesians a Ciutadella i del relleu a la direcció del Col·legi Salesia Sant Francesc de Sales, on Pablo Baraut, després de 6 anys com a director era substituït per José Maria Armelles. El notari Nicolau Verdaguer parlava sobre cultura en un article d’opinió i La Instantània parlava de l’inici del curs escolar i de la necessitat de l’aprenentatge de cara al futur.
La Comissió Permanent de Figures Pàtries acordava deixar sense efecte l’acte previst pel 12 d’octubre i estudiar la celebració d’un acte en memòria del metge Jaume Moll i del seu germà en canonge Moll, al complir-se el centenari de la mort del primer.
Al lloc migjornenc de Ses Fonts Redones naixia Maria del Pilar Sintes Olivar, filla del comandant Francesc Sintes Obrador i la seva esposa Maria Olivar.
Arribava procedent de Barcelona el moto veler “Maria del Pilar, amb 150 tones de ciment per a les obres del nou ambulatori que s’estava construint.
S’inaugurava la temporada teatral al Col·legi Salesià amb el drama “Sangre rebelde”.
El J. Iberia es proclamava campió infantil de futbol.
El Ciudadela empatava a 1 al camp de l’Alcázar i el Mediterráneo perdia 1-2 davant l’Unió.