Carpeta Ciutadana CIME

L’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) presenta les convocatòries de subvencions per a aquest 2025 Aniran destinades principalment a projectes culturals i projectes lingüístics

Avui matí l’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) ha presentat en roda de premsa els detalls de totes les convocatòries de subvencions que oferirà la institució per a aquest any 2025. A l’acte hi han assistit el conseller de Turisme, Cultura i Esports, Jaume Bauzà; el director de l’IEB, Llorenç Perelló, i el director adjunt a l’entitat, Tomeu Riera.

Amb la publicació de les convocatòries de subvencions per al 2025, l’IEB posa a l’abast del sector cultural diverses línies d’ajuts per tal de promoure la projecció exterior de la cultura de les Illes Balears, incentivar la creació en les principals disciplines artístiques i literàries, l’estudi i difusió dels trets identitaris locals, com també el foment de l’ús de la llengua catalana.

De manera específica, els ajuts donen suport a la mobilitat d’artistes i professionals de diferents disciplines; a la promoció a l’exterior d’espectacles musicals i d’arts escèniques, obres artístiques i literàries, projectes d’arts visuals, traducció i edició de llibres; projectes de recerca i coneixement de la identitat local, així com la seva edició; projectes de foment de l’ús de la llengua i suport als mitjans de comunicació en català; fires, festivals, jornades i premis; foment de la creació i acompanyament als centres de creació.

La dotació pressupostària global per al conjunt de les convocatòries és de 4.385.000 milions d’euros.

Cal destacar que la publicació de les convocatòries d’enguany es basen en tres eixos principals: la simplificació, l’agilitat de pagament i la formació.

Quant a la simplificació, algunes de les convocatòries d’enguany seran biennals, per la qual cosa la convocatòria serà vigent durantdos anys naturals i evitarà que el 2026 s’hi hagin de tornar a presentar. A més, algunes convocatòries preveuen el tràmit de sol·licitud i justificació alhora, fet que reduirà molt els tràmits administratius i facilitarà el pagament de l’ajuda.

Així mateix, s’agilitzarà el pagament dels ajuts amb la potenciació de dos períodes de sol·licitud, per tal que els beneficiaris puguin disposar de part de l’ajut econòmic abans.

Finalment, una altra novetat d’enguany és que des d’aquesta institució s’organitzarà un curs de formació sobre presentació i justificació de subvencions públiques. Es preveu que tota la informació sobre aquesta primera formació es publiqui d’aquí a poc temps i es faci a finals del mes de març.

Continuant amb la novetat de l’any passat, els sol·licitants disposaran d’un servei d’assessorament i suport per poder facilitar-los una ajuda tècnica en els tràmits i gestions relatius a la presentació de les sol·licituds dels ajuts.

El fet de convocar els ajuts a principi d’any implica un avanç més del pla de millora en la gestió de les subvencions establert per part de l’IEB. D’aquesta manera, el termini de presentació de sol·licituds començarà el dia 10 de març, i s’espera poder continuar reduint considerablement els terminis de les resolucions de les convocatòries per poder anticipar-ne el pagament i les justificacions.

El conseller de Turisme, Cultura i Esports, Jaume Bauzà, apunta que «continuam fent feina per millorar els processos administratius i reduir les traves al sector cultural, un dels objectius d’aquesta legislatura». A més, el director de l’IEB, Llorenç Perelló, afegeix que «poder seguir comptant amb un servei d’assessorament i suport, a més de disposar d’un curs de formació en subvencions públiques, serà de gran ajuda per al sector cultural que sol·licita aquests ajuts».

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.