Carpeta Ciutadana CIME

Starmer anuncia que França, Regne Unit i Ucraïna preparen una proposta d’alto el foc per presentar-la a Trump La intenció és que s’acabi traslladant a Rússia per a poder negociar-la

El primer ministre del Regne Unit, Keir Starmer i Donald Trump, president els EEUU.

ACN/Barcelona – El primer ministre del Regne Unit, Keir Starmer, ha anunciat en una entrevista a la cadena britànica BBC que està preparant conjuntament amb França i Ucraïna una proposta d’alto-el-foc que presentaran al president dels EUA, Donald Trump. Segons el líder britànic, la intenció d’aquesta estratègia és que una delegació negociadora nord-americana l’acabi traslladant al govern rus de Vladimir Putin perquè la valori i es pugui negociar. L’anunci s’ha fet després de diverses converses entre Starmer i el president ucraïnès, Volodímir Zelenski.

Aquest pla salta ara a l’opinió pública coincidint amb la visita a Londres de Zelenski amb motiu de la cimera de dirigents europeus que se celebra aquest diumenge a la capital britànica. “Estem preparant un pla per aturar els combats i després en parlarem amb els Estats Units. Crec que hem fet un pas en la bona direcció”, ha dit Starmer, que ha obert la porta a que a aquesta proposta s’hi afegeixin alguns països més.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.