
La Biblioteca de l’Estudi General Lul·lià ha acollit un espai de diàleg sobre el futur de la pesca a les Illes Balears. L’esdeveniment, organitzat per la Fundació Marilles amb la participació d’experts i administracions públiques, ha posat en valor dues mesures clau per a la sostenibilitat del sector: les reserves marines i la cogestió pesquera.
La jornada ha començat amb una introducció a càrrec d’Aniol Esteban, director de la Fundació Marilles, que ha destacat la importància d’un diàleg constructiu per garantir el futur del sector pesquer balear. “La flota pesquera balear té la capacitat de convertir-se en un model de referència en sostenibilitat a tot el Mediterrani. Volem visibilitzar que hi ha eines i experiències que poden ajudar a donar més garanties als pescadors i al sector en general”, ha afirmat Esteban.
A continuació, Antoni Grau, director general de Pesca del Govern de les Illes Balears, ha exposat els beneficis de les reserves marines i la gestió pesquera a les Balears. “Les reserves marines són una peça fonamental per garantir el futur de la pesca balear, el subministrament de productes pesquers sostenibles de proximitat i perquè la ciutadania gaudeixi de poblacions de peixos riques i diverses”, ha destacat.
Per la seva banda, Sergi Tudela, expert en gestió pesquera i exdirector general de Política Marítima i Pesca Sostenible de la Generalitat de Catalunya, ha compartit l’experiència catalana en matèria de cogestió pesquera. “La cogestió és una eina poderosa per adaptar-nos als reptes actuals. A Catalunya, hem vist com pot funcionar quan hi ha voluntat de col·laboració entre tots els actors”, ha assenyalat.
Després de les ponències, s’ha obert un espai de debat i tertúlia, on també han intervingut Elisa Martínez, que ha presentat la iniciativa Calant Xarxes i la guia de consum sostenible que acaba de publicar, i Miquel Ortega (ICM-CSIC), qui ha aportat una perspectiva analítica sobre el consum de peix.