Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

Estam en risc de guerra?

El món està passant per uns moments convulsius, les notícies que ens arriben de la mateixa Unió Europea a que ens preparem per a una possible catàstrofe o confinament d’almanco quatre dies, o bé el rearmament dels països de l’OTAN, ens fan més que pensar que les coses no van com toquen.

Els conflictes bèl·lics a Ucraïna i Gaza, on hi ha implicats Rússia, Israel, a més dels EUA i l’OTAN, fa que ara per ara el món sigui un polvorí i que algú en vulgui fer prendre la metxa.

Aquesta setmana entrevistam al general en la reserva i excap de l’Estat Major de l’Exèrcit de Terra, Luis Alejandre Sintes, que ens fa una anàlisi de com veu, des de la seva experiència, la situació actual i si estam o  no, de moment a les portes d’una tercera guerra mundial.

Alejandre és clar en les seves respostes i si per una banda assegura que no veu un risc imminent de guerra mundial, si que hi ha el risc d’una guspira que ens hi porti, encara que com manifesta a El Iris: “N’hi ha prou, de moment, amb la dissuassió. Qui molt amenaça, poc fa”, ens diu el general menorquí, que veu les coses amb més tranquil·litat que molts d’informadors.

El que no podem fer és viure amb angúnia del que pot o no pot passar. Hem de fer el nostre dia a dia, viure la vida de la millor manera possible i esperar que tot es resolgui favorablement, perquè com bé ens diu Alejandre, “hi ha massa interessos en joc per arriscar-se a morir”.

Per  tant, aquesta setmana els hi recomanam que llegeixin aquesta interessant entrevista on Alejandre, entre moltes altres coses, ens parla del risc de guerra, de la IA i el seu ús, de les democràcies lliberals, de la Xina, dels aranzels, de Trump, de la immigració i de temes que en són actualitat periodística mundial vistes des del prisma i l’experiència del general menorquí.

Carpeta Ciutadana CIME

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.