Aquesta setmana publicam una entrevista al cap de la Policia Local de Ciutadella. Ignasi Camps du 30 anys de servei al cos, és a dir, a la gent i al poble. Amb ell hem tractat un tema determinant per la Ciutadella present i, sobretot, futura: el de la mobilitat. Camps té molt clar que no es pot planificar una ciutat del segle XXI, en un continu estat de creixement i augment del trànsit de persones, sense una ordenació automobilística.
En diverses ocasions l’Editorial d’El Iris ha reflexionat sobre aquest mateix tema perquè ens preocupa realment l’enfocament – o no enfocament – que se l’hi està donant. El trànsit dels autobusos turístics pel centre del poble, el fet de tenir tres instal·lacions de Bus i cap estació, el no crear bosses d’aparcaments fora del centre, la peatonalització de la Plaça des Born i de la totalitat del centre, la instal·lació de pilones hidràuliques i/o càmeres de lectura de matrícules per accedir als carrers del nucli històric, treballar per la convivència entre cotxes, motos, velos i patinets i pel respecte màxim al vianant…en definitiva, diferents situacions que només es poden encaminar amb una planificació coherent amb el creixement de Ciutadella.
Casos com el què vam viure aquest estiu d’una ambulància que no podia accedir al nucli històric per atendre un servei sanitari per mor de les pilones de ferro (hagués pogut ser un camió de bombers), no s’hauria de repetir. Un municipi de 30.000 habitants a l’hivern i prop de 80.000 a l’estiu no pot tenir una única parella de policies patrullant de nit. Les necessitats són moltes i els recursos escassos, ho sabem, sí, però hi ha prioritats que si no s’atenen amb prestesa, poden ocasionar molts maldecaps.