Bones perspectives per a la temporada 2018. En termes generals, tres dels principals mercats emissors per a Menorca han confirmat a la primera jornada de la Fira Internacional del Turisme – FITUR que la propera temporada serà positiva per a la indústria turística menorquina. Així ho han avançat els representants de les oficines espanyoles de turisme a Londres, Munic i París.
Tendència positiva
Carlos Ruiz, de l’OET de Londres, ha explicat als responsables de la Fundació Foment del Turisme de Menorca que enguany es consolidarà el creixement registrat en els darrers anys pel que fa a la comercialització de places al mercat britànic. És a dir, que previsiblement es mantindran els nombres de la temporada anterior, quan les arribades van superar en un 10% les del 2016.
Piñanes ha destacat, al mateix temps, el bon comportament de la demanda entre l’octubre del 2017 i l’abril del 2018, que creix un 5% respecte el mateix període de l’any passat, i això malgrat la caiguda de Monarch, el que significa que l’entrada d’EasyJet a principis de febrer suposarà un revulsiu. Cal tenir en compte que l’any passat quasi el 39% de britànics van arribar a l’illa fora dels mesos de temporada alta.
La notícia més positiva, tot i que s’ha d’agafar amb prudència pel moment de l’any en què ens trobem, ha arribat de l’OET de Munic. La seva responsable, Ana Rodríguez, ha cofirmat que les vendes cap a Menorca han experimentat un creixement interanual positiu, el que fa pensar que aquest any es podria revertir la tendència a la baixa experimentada l’any anterior. En aquest sentit, ha valorat positivament els esforços que s’estan fent des de Menorca per obrir noves rutes amb ciutats alemanyes, una estratègia compartida pel sector públic i privat que cerca al mateix temps equilibrar el volum de vendes de touroperació i client final.
Per la seva banda, Elena Valdés, de l’OET de París, ha avançat que els nombres del mercat francès continuaran amb la dinàmica dels darrers anys, és a dir, es mantindran a l’alça. Costa ha posat l’accent en l’interès creixent que l’illa desperta entre els francesos i, més concretament, entre els francesos amb un pefil adquisitiu i cultural elevat.
Oferta de qualitat i diversificada
Tota aquesta informació s’ha de valorar amb certa prudència, no només per l’alçada de l’any en què ens trobem, quan el volum de vendes és encara relativament baix, sinó per la complexitat del context socioeconòmic i geopolític.
“Venim d’uns exercicis positius que ens han permès recuperar el pes que tradicionalment havien tingut determinats mercats a Menorca i tot apunta que aquest any es consolidaran aquestes tendències. Ara bé, hem de ser prudents i continuar fent feina braç a braç amb el sector turístic per fer de Menorca una marca i una destinació forta”, ha assenyalat la consellera de Promoció Turística, Maite Salord, alhora que ha recalcat la importància de continuar apostant per la qualitat i la diversi cació de l’oferta com a eines imprescindibles per a allargar la temporada.
El millor hotel de Balears, a Menorca
CaixaBank ha concedit el Premi al Millor Hotel de Balears de menys de 50 habitacions a l’Hotel Boutique Jardí de Ses Bruixes de Maó. Estaven nominats en aquesta mateixa categoria el Sant Francesc Hotel Singular i el Pleta de Mar Luxury Hotel, tots dos de Mallorca.
La consellera Maite Salord ha estat present a l’acte de lliurament de les distincions i ha felicitat els propietaris, Nando Pons i Anja Sánchez-Rodrigo, per la feina feta en temps rècord. I és que només han necessitat tres anys i mig per situar el Jardí de Ses Bruixes entre els millors allotjaments a nivell nacional –va obrir les seves portes en la primavera del 2014.
“El premi que avui han recollit Nando i Anja confirma la clara aposta per la qualitat, la innovació i la modernització que els empresaris menorquins estan fent en els darrers temps. Exemples com el seu marquen el camí a seguir”, ha assenyalat Salord.