Baleària ha presentat a FITUR la nova sèrie d’eco fast ferries per a la ruta Eivissa-Formentera: 4 catamarans de nova construcció amb innovacions al servei de l’eficiència energètica i el confort dels passatgers. El Eco Aqua, la primera d’aquestes embarcacions, va començar a navegar el passat mes de desembre i la resta d’unitats “estaran operatives aquest estiu”, ha assenyalat el president de Baleària, Adolfo Utor, qui ha concretat que l’Eco Terra començarà la línia al març, l’Eco Aire al maig i l’Eco Lux al juny.
Els nous catamarans, que es construeixen en les drassanes Gondan d’Astúries, tenen 28 metres d’eslora, capacitat per a 350 passatgers i estan preparats per navegar a velocitats de fins a 27 nusos, que permeten completar la travessa en mitja hora. A la presentació han assistit Francina Armengol, presidenta del Govern Balear, i Ximo Puig, president de la Generalitat Valenciana. L’acte ha comptat també amb la presència de Vicent Torres, president del Consell d’Eivissa; Rafael Ruiz, alcalde d’Eivissa; Josep Marí Ribas, alcalde de Sant Josep; Vicent Grimalt, alcalde de Dénia, i José F. Chulvi, alcalde de Xàbia, entre d’altres.
“Entre els elements innovadors dels ressò fast ferries destaca la seva proa wave-piercing, amb túnels de desallotjament d’aigua laterals que garanteixen una major fiabilitat i comoditat en condicions de mar adverses”, ha destacat Adolfo Utor. En l’apartat d’ecoeficiència s’han incorporat motors d’última generació que minimitzen les emissions contaminants, 24 plaques solars fotovoltaiques per al subministrament dels serveis a bord i un casc de polièster reforçat amb fibra de vidre, que resulta més ecològic al no requerir l’aplicació de pintura.
Francina Armengol ha agraït a Baleària “la seva aposta per valors de futur, com el turisme sostenible, el respecte al medi ambient i l’eficiència energètica” i ha assenyalat que són valors que també defensen des del Govern Balear. Per la seva banda, Ximo Puig ha assenyalat que Baleària “ens ajuda diàriament a connectar amb les Balears, i és una empresa que sempre ha tingut molt clar el component cultural i ambiental que uneix els dos territoris”.
En el disseny i construcció dels vaixells s’han implementat millores per l’accessibilitat i el confort dels passatgers al servei d’una millor experiència de viatge, com una coberta exterior solàrium, internet Wi-Fi gratuïta o espai per al transport de bicicletes i ciclomotors. A més, per minimitzar la petjada energètica s’utilitzen estris i parament biodegradables en les embarcacions. Els passatgers de la línia Eivissa-Formentera han valorat molt positivament el primer mes d’operativa, destacant especialment el seu bon comportament i comoditat durant la navegació.
Quatre vaixells al servei d’un turisme responsable i sostenible
Els nous ressò fast ferries han estat batejats amb els noms d’Eco Aqua, Eco Terra, Eco Aire i Eco Lux en honor als elements que, segons els clàssics, componen la natura, el equilibri es pretén enfortir mitjançant el projecte Pangea. Aquesta iniciativa de responsabilitat social en defensa del turisme sostenible convertirà les embarcacions en centres educatius i pedagògics que comunicaran informació rellevant sobre el Codi Ètic Mundial del Turisme i els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. “A més de transportar de manera eficient als passatgers, cada un dels vaixells té associat un projecte concret per fomentar el turisme sostenible”, ha explicat Adolfo Utor.
A través de vídeos, animacions, panells informatius i visites guiades es inculcarán valors de responsabilitat i respecte per l’entorn a tots els agents implicats en l’activitat turística -turistes, residents, administracions, empreses o els propis empleats de Baleària- sota la premissa que “tots formem part de la solució”.
L’objectiu final és afavorir la consolidació de les illes Balears com a destinació turística sostenible. I, de manera més global, fer extensiva aquesta experiència a tota la flota i destinacions de Baleària.