La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) ha participat un any més a la IBTM World, fira líder a nivell mundial en l’àmbit del turisme de negocis i esdeveniments celebrada a Barcelona del 19 al 21 de novembre.
L’interès de la FFTM en el turisme MICE s’explica pel marcat caràcter desestacionalitzador i l’alt nivell de despesa que caracteritza a aquest segment de demanda. Així, amb l’objectiu de donar a conèixer els actius que té l’illa, la FFTM ha mantingut una sèrie de reunions amb agències i opera- dors de França, Bèlgica, Alemanya, Rússia, Itàlia i EUA.
En general, les empreses turístiques han mostrat interès per Menorca com a destinació on ce- lebrar viatges d’incentius o reunions, bé per tractar-se d’un “lloc diferent i poc conegut”, bé per haver rebut peticions expresses de clients, el que demostra una creixent reputació de l’illa en aquest segment. Comparteixen totes elles la idea d’organitzar viatges amb grups reduïts, de 10-20 pax generalment i fins a un màxim de 50 pax.
La pràctica totalitat d’agències ha sol·licitat informació sobre activitats i experiències complemen- tàries per descobrir l’illa. Concretament, han mostrat un gran interès per poder oferir als seus clients packs de turisme actiu, gastronomia, cultura i història, i s’han mostrat especialment receptives amb aquelles activitats pròpies de Menorca, sobretot les relacionades amb la producció agroalimentària, com ara l’elaboració de formatge o els tasts de vins i gin, entre d’altres.
Co-exposició
Per primera vegada, les empreses menorquines han tingut aquest any la possibilitat d’assistir a qua- tre grans fires del circuit turístic europeu de la mà de la FFTM. Han estat la B-Travel, Expovacacio- nes, IMEX i IBTM. En aquest darrer cas, s’ha acolllit a aquesta fórmula l’empresa W2M.
Amb aquesta acció d’acompanyament, la FFTM ha volgut afavorir la projecció exterior i les opor- tunitats de negoci de les empreses de l’illa, millorant d’aquesta manera la visibilitat de la marca Menorca en els mercats emissors.